23.3.07

En halv time tilbage

Jeg ved godt at jeg lovede jer en mere spaendende beretning, men jeg er ked af at jeg nok maa skuffe jer paa forhaand. Dette bliver mit sidste indlaeg paa turen og der er ikke sket meget de sidste par dage.
Foerste dag i BKK ankom jeg til Khao San Road tidligt om eftermiddagen og tjekkede ind paa Marco Polo, et ganske udemaerket hostel, placeret i en lille sidegade til Khao San. Dagen brugte jeg paa at kigge paa de mange spaendende ting paa gaden, som egentlig er et marked. Jeg havde afsat dagen efter til at shoppe, men kunne dog ikke lade vaere med at koebe lidt smaating. Om aften moedte jeg nogle Hollandske gutter som jeg kort havde snakket med i Kho Tao. Vi spiste aftensmad og fik et par oel, foer jeg gik tidligt i seng. MEN... jeg havde vaerelse lige ud til baggaard hvor en restaurant havde faaet den geniale ide at holde Jazz-aften, med liveband. Det er ikke fordi jeg har noget imod jazz og livebands, eller restauranter for den sags skyld, men det var som om jeg havde intimkoncert paa de mindre end 10 m2 jeg boede paa. Jeg besluttede mig for at laese min bog (Harry Potter 5) og ca. kl. 1 da festlighederne stoppede, kunne jeg endelig sove.

Tidligt naeste morgen (kl. 9), ringede min mobil. Det var i dag jeg skulle overstaa gaveindkoeb og den sidste shopping. Jeg tog en Tuk Tuk til det store shoppingmall MBK og brugte faktisk det meste af dagen der. Senere paa vej hjem til Khao San, moedte jeg Laurent, som var min Buddy paa Advanced dykkerkurset i Kho Tao, og vi fulgtes tilbage. Jeg spiste aftensmad sammen med ham og hans kaereste. Igen havde jeg valgt at gaa tidligt i seng og endnu en gang havde restauranten valgt at holde temaaften, men denne gang var det med Beatles paa menuen. Det var dog ikke noget problem at falde i soevn efter en lang dag.

Dagen efter var afsat til sightseeing. Jeg tog igen en Tuk Tuk. Denne gang fik jeg en som kunne koere mig baade til Sky Buddah og Sleeping Buddah. Foerste stop var Sky Buddah, som er en enormt hoej staaende buddahfigur i guld. Det var ganske imponerende at se den store statue og de omkringliggende templer. Der var forholdsvis mange mennesker som sad i de smaa templer og foran statuen for at bede. Naeste stop var Sleeping Buddah. I modsaetning til den foerste, ligger denne buddahfigur ned. Den er mere end 40 meter lang og belagt med guld. De omkringliggende templer til denne buddah var meget mere fantastiske end ved den foerste og det tog noget laengere tid at komme rundt om dem allesammen. Paa trods af de mange smaa templer, eller bedehuse, tog det ikke saa lang tid som jeg havde regnet med at se de to buddaer. Derfor brugte jeg resten af dagen hjemme paa Khao San. Dagen foer havde jeg aftalt med Michelle at moedes kl. 18 foran mit hostel, og det gjorde vi saa. Vi spiste aftensmad sammen og tog senere ud til Silom Road, hvor hun boede, hvor der er et natmarked. Det er ikke smaating man kan finde her, og jeg vil gemme nogle detaljer til jeg kommer hjem. Jeg var dog ikke saa chokeret da Snakke havde advaret mig. Ping-pong siger jeg bare! Selve markedet var fyldt med en masse skrammel, og igen fik jeg koebt nogle smaating. Efter en lang aften var det tid til at tage hjem og sove.

"En dag tilbaaag'.."! Tidligt op, pakke tasken, moedes med Michelle, haenge ud paa Khao San og saa skrive paa bloggen. Der er ikke sket saa meget i dag, men det goer ikke saa meget. Der er nu ca. en halv times tid foer vi tager en taxa til lufthavnen, og saa er den jordomrejse slut.
Jeg glaeder mig rigtig meget til at komme hjem og se jer allesammen igen! Vi ses i morgen :)

Mange hilsner fra Danni

Ingen kommentarer:

 
newbie.dk